Holambra week 2

13 mei 2018 - Holambra, Brazilië

Moahh luitjes,

Hier weer een nieuw reis verslagje. De tweede week van onze stageperiode zit er hier alweer op. De tijd vliegt. Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van het vorige verhaal hier de tweede veel leesplezier.

Maandag ging het wekkertje weer om half 6 om op tijd te komen voor de bus die ons elke dag naar Terra Viva brengt. We hebben deze hele week geholpen in de productie alle processen gezien en veel dingen gezien waar in Nederland de doodstraf opstaat. Op de dinsdag mochten wij een dagje meelopen in het lab van Terra Viva echt een unieke ervaring, vooral ook omdat dit in Nederland niet zomaar kan. Wij dachten misschien krijgen we een kleine rondleiding, maar we werden ook daadwerkelijk aan het werk gezet hele kleine planten uit elkaar snijden om ze te vermeerderen. Dit was nog een hele klus met mijn tril handjes maar na wat uurtjes ging het ons goed af. De gozer die ons de rondleiding gaf was super gebrekkig Engels maar we begrepen wat hij bedoelde. Alle processen zijn gezien de aankomende weken is het de bedoeling dat we dingen gaan verbeteren in de processen, dus het word meer op kantoor zitten voor ons heel vervelend.

Op de donderdag appte Jeffrey mij om een biertje te komen doen bij Casa Bella goed restaurant hier, daar zijden wij natuurlijk meteen ja op heerlijk zo'n doordeweeks biertje. We zijn samen met alle Nederlands hier en Jeffrey van Sion lekker wat Braziliaanse biertjes wezen drinken. Toen stond het weekend alweer op het punt van beginnen vrijdag ochtend hebben wij eerst gewerkt en in de middag was er een grote bedrijfs bbq voor al het personeel 400 man maar liefst het was een grote en lekker bbq met daarna een potje voetbal en verschillende dans wedstrijden tussen het personeel, als je dit ziet denk je echt van wat zijn wij in Nederland toch een stel houten klazen. Op de vrijdag avond waren wij uitgenodigd voor de verjaardag van Jerry van der Spek. Ook hier stond er een lekker bbqtje voor ons klaar en veel koude biertjes en natuurlijk niet te vergeten wat caipirinha's. Het was heel gezellig, vooral ook omdat er veel Nederlanders waren die vroeger naar  Brazilië zijn geïmmigreerd dit zijn leuke gesprekken waar je iets van op kan steken.

Doordeweeks waren uitgenodigd om een potje te komen voetballen in Athurnugeira een plaatsje hier 20 minuten vandaan voor op de zaterdag middag. Om een uurtje of 4 vertrokken we naar het voetbal veld met drie andere Nederlanders die ook wel in waren om wat Brazilianen voetbal les te geven. Eenmaal daar aangekomen stond  Eldo daar op ons te wachten stagebegeleider van ons. Het was een mooi voetbal veldje met uitzicht. We hebben drie kleine potjes gespeeld 1 gewonnen, de rest verloren helaas. Het lag zeker niet aan ons na afloop de wedstrijd geanalyseerd te hebben kwamen wij tot de conclusie dat de scheids ons te kort had gedaan en wij nog erg moesten wennen aan het klimaat wel echt een super middag/avond gehad met na afloop veel bier en gezelligheid. Nu is het Zondag lekker een beetje uitbrakken en morgen weer aan de slag.

Groetjes aan iedereen die dit verslag leest. Wij vermaken ons hier prima tot het volgende verslag.

De Mzzzll

Niels Hendriks

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans:
    14 mei 2018
    Gaat goed als ik het zo lees, leuke werkzaamheden en gaat de goede kant op. Mooi dat je foto's toevoegt, zien er goed uit!
  2. Annemieke:
    14 mei 2018
    leuk om jullie werkzaamheden en avonturen mee te krijgen!