Holambra week 7

18 juni 2018 - Holambra, Brazilië

Bom Dia vriendjes en kennissen,

Het einde komt, alweer bijna inzicht. Het gaat onvoorstelbaar hard voor Sem en mij is het nog maar 3 weekjes en dan zit het avontuur er alweer op. Dit betekent deze week nog even hard werken aan onze opdrachten en een weekje vakantie vieren.

Week 7 was eigenlijk een relatief redelijk rustige week voor ons, geen bedrijf bezoeken of andere dingen stonden op de planning. De week starte weer op ons plekje in het kantoor. Deze week hadden we wel een paar afspraken staan met, verschillende mensen uit Nederland voor een onderzoek om de manier van selecteren van de testsoorten makkelijker te maken, daarvoor hebben wij al contact gehad met Plantscout en met iemand van Royal Brinkman. Het is wel fijn dat dit allemaal in het Nederlands kan je begrijpt elkaar goed en je begrijpt het in een keer. Ook stonden wij deze week op de site van de bloemisterij leuk om te lezen.

Veder ook nog onze reis voorbereid naar Bonito die volgende week gaat plaatsvinden. Deze reis gaan wij met Stijn en Jorne maken de tweede andere Westlanders. Bonito is een soort natuur paradijs op 20 uur rijden van Holambra. Je kunt er van alles doen, bijvoorbeeld snorkelen tussen de vissen. Volgende week zondag vertrekken wij voor een 20 uur durende busreis naar het natuurparadijs Bonito.

Het weekend hebben wij ook weer met veel plezier beleeft. Vrijdag avond eerst even heerlijk uiteten geweest. Bij het restaurant kwamen we Nico(Brinkman) weer tegen, waarmee we eerder die dag een afspraak hadden op het bedrijf. Hij is meteen bij de groep gevoegd en we hebben met ze alle gegeten. Later op die avond hadden we nog een role(huisfeest) bij fam vd Spek. Daar was het ook weer flink gezellig iets te veel Caiparinha's gedronken. Wat we de volgende ochtend ook wel flink voelde. Op de zaterdag, stond er een feest op de planning die in Holambra werd gegeven.

Het feest was een soort van foute party. Je moest je gekste carnavals kleren aantrekken. Wij hebben gelukkig iets kunnen lenen bij fam vd spek. Na dat eenmaal opgehaald te hebben kon het feest beginnen. Het was een heerlijk feest met een heerlijke bbq en onbeperkt bier en Caiparinha's en zowaar wat mooie vrouwen. Helaas hadden de meeste wel al een leeftijd bereikt van rond de 30. Er waren een hoop leuke en gezellige mensen het was, vooral bizar was dat je om de 10 minuten wel een gesprek had met iemand die Engel of Nederlands kon. We hebben weer flink wat nieuwe mensen leren kennen. Rond een uurtje of 5 gingen we op huis aan met Matheus(nieuwe vriend)  die ons half dronken naar huis reed in zijn pick up geen probleem hier.

Zondag stond de eerste groepswedstrijd van Brazilië op het progamma. Een zeer belangrijke openings wedstrijd die gewonnen moest worden. We hebben de wedstrijd bekeken in het bier cafe. Op het begin leek het erop dat het een makkelijke middag ging worden, maar niks bleek minder waar eind uitslag 1-1. Een zeer slecht begin voor de Brazilianen die zwaar teleurgesteld het cafe verlieten. Er zijn wel wat scheld woorden gevallen.

Dit was hem weer voor deze week, waarschijnlijk ben ik de helft vergeten te vertellen, maar dit krijgen jullie zeker te horen als ik weer terug ben. Veder hoop ik jullie allemaal weer snel te zien. Laat nog ff een like achter als je het een leuk verhaal vindt en dan zie ik dat jullie hem hebben gelezen.

Tott snel en een groentjes uit Brazil.

Niels Hendriks

1. Ed:
    18 juni 2018
    Leuk, Niels. Op naar week 8.
  2. Rene:
    18 juni 2018
    Top heren!
  3. Frans:
    20 juni 2018
    Ik heb dat drankje maar even gegoogled maar het ziet er gezond uit met die lemonschijfjes erin! Alles met mate, eh, toch? Er wordt wel op een prettige manier geleefd daar, kan je nog bij tekenen? Maar ik heb van hieruit wel het idee dat je daar veel goede opdrachten hebt / dingen aan het uitzoeken bent. Promoten jullie daar nog onze stagiaires voor volgend jaar? Dat wordt trouwens begin leerjaar 3, dus van september t/m begin november.
  4. Nedregniw nav keerf:
    22 juni 2018