Holambra week 3

21 mei 2018 - Holambra, Brazilië

Bom dia pessoas

jaja daar zijn we weer week 3 van de stage zit er ook alweer op. Wat gaat de tijd toch weer hard als je het naar je zin hebt voor de meeste van jullie vandaag een vrije dag, maar wij mogen lekker aan de bak op de maandag morgen.

Even week 3 bespreken. De week begon voor ons op maandag weer heerlijk vroeg 5:30 ging het wekkertje weer af. Eenmaal aangekomen op kantoor de laptopjes opgestart en aan de slag gegaan met onze eerste opdracht. Een business plan maken over een oppotmachine, verschillende Nederlandse bedrijven E-Mails gestuurd met de vraag van prijs en etc. ook transport bedrijven voor het vervoer naar Brazilië. Het bedrijf, waarbij wij de beste indruk kregen was Javo.

Dinsdag ochtend eerst even met Rafael naar de moederplanten van de Anthuriums geweest. In een dorpje 25 mintuten veder op was nog een andere locatie van Terra Viva. Eenmaal daar aangekomen hebben wij veel gezien en geleerd over de moederplanten niet alleen van de Anthuriums maar ze hadden ook nog Kalanchoë en Chrysanten te veel om op te noemen.

Woensdag ochtend hebben wij eerst weer even gewerkt aan onze opdrachten om vervolgens met Eldo de verantwoordelijke van de Phalaenopsissen naar de veiling te vertrekken. Bij de veiling viel ons direct iets op. Het grote kwaliteit verschil tussen de planten van Terra Viva en die van de concurrenten. Ze lopen daarin echt wel een stukje achter. Ook nog even gekeken bij de klok en er werd een prima prijs gegeven.

Donderdag stond er een afspraak met Theo Litjens op de planning die wij zelf hadden gemaakt via de E-Mail. Dit is de verantwoordelijke voor Javo hier in Brazilië. Een leuk en goed gesprek mee gehad. Hij kon ons wat meer informatie verschaffen over de beste opties en prijzen, zodat wij veder konden gaan met onze opdracht. Vrijdag weer veder gewerkt op kantoor en toen konden we lekker weekend gaan vieren.

Vrijdagavond weer met alle Nederlandse gasten lekker een restaurant in gedoken en uitgebreid zitten eten en aardig wat biertjes weggedronken. Eenmaal betaald nog even in de villa van Stijn en Jorne gezeten. Al vergelijk je het met ons kamertje hebben deze mannen het goed voor elkaar. Zaterdagavond lekker om 7 uur wakker uitslapen zit er hier niet echt in geen idee waarom. Ook hadden we nog even een kater te verwerken. Dit deden wij in onder het genot van een bakkie en een tropische storm die over Holambra heen gierden. Op de zaterdag avond stond er bij ons nog een leuk feestje op de planning. Een country muziek festival in een dorpje een half uur rijden van Holambra. We zijn hier met een busje naar toe gegaan. Wij wisten niet echt wat we moesten verwachten eenmaal aangekomen zagen wij iedereen met een cowboy hoed lopen. Wij vielen aardig op met onze blonde koppies en we werden vaak raar aangekeken. Toen het feest eenmaal opgang was gekomen werd het zeer gezellig. Er zijn aardig wat biertjes doorheen gegaan en het was een onvergetelijke avond. Het is alleen jammer dat er maar weinig mensen zijn die hier Engels praten toch nog een paar gevonden en grappige gesprekken mee gehad. We gingen om half 4 in de nacht weer op huis aan. Zondag wakker geworden met wederom een flinke kater gingen wij naar Jorne toe hij was jarig dus we hebben lekker taart gegeten en even rustig aangedaan met een paar colaatjes. In de avond lekker wezen uiteten en toen zat het weekend er alweer op.

Voor ons vandaag een normale dag en jullie lekker vrij geniet van je vrije dag en ik spreek jullie snel weer in de volgende blog. Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden om te lezen. Helaas kunnen wij niet elk detail bespreken. we hopen dat dit genoeg is om jullie een leuk beeld te geven. We missen jullie.

Groeten uit Brazil

Niels Hendriks

1. Frans:
    22 mei 2018
    Hoi Niels, je bent goed bezig! Lijkt me een leuke tijd daar en je ziet best een hoop bijzondere dingen. Goed dat jullie af en toe ook cola drinken........