Holambra week 8

24 juni 2018 - Bonito, Brazilië

Moaghe beste lui,

Even wat eerder dan normaal maak ik vandaag het reisverslag voor jullie. Dit komt, omdat wij morgen lekker gaan reizen in Brazil. Wij gaan de prachtige plaats Bonito bezoeken. In de 20 uur durende busreis heb ik natuurlijk geen zin meer in een reisverslag, vandaar dat ik jullie nu even op de hoogte stel.

We beginnen maar weer aan de begin van de week maandag en de dinsdag waren niet zoveel bijzonders. Veel aan de opdrachten gewerkt. De woensdag was een stuk interessanter. Sem en ik gingen samen naar de Hortitec. Een hele grote planten beurs die hier elk jaar plaatsvind in Holambra. De eerste dag was leuk en we hebben weer wat nieuwe mensen leren kennen.

Op de donderdag zaten wij in de ochtend op kantoor. In de middag zouden wij weer naar de Hortitec gaan. We hadden om een uurtje of half 10 afgesproken met Joni. Om nog even onze opdrachten door te spreken en daarna naar de beurs af te reizen. Echter kwam Joni om half 12 aankakken. We hebben toen nog even alles snel besproken, daarna zijn we naar zijn huis gegaan. Waar zijn vrouw een heerlijke lunch had klaarstaan. In de middag gingen we dan aar de Hortitec waar wij een afspraak hadden staan bij Javo. Het bedrijf waar wij veel contact mee hebben voor ons business plan voor de oppot machine. Dit gesprek was zeer nuttig en we hebben aardig wat informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Na deze afspraak zijn we nog langs een aantal andere interessante bedrijven gelopen, zoals Erfgoed. Toen het eenmaal 5 uur was hebben we een biertje gehaald bij Jeffrey van Sion.

Op vrijdag was het een zeer belangrijke dag voor het Braziliaanse voetbal. De mannen moesten spelen tegen Costa Rica. Deze wedstrijd werd gewonnen met 2-0. Het grappige was dat ze op het bedrijf al het werk stil legde om met ze alle voetbal te kijken. In de avond waren wij uitgenodigd voor de opening van Flori Cultura Brazil. Dit was een van de eerste kassen die ik heb gezien in Brazil die op een Nederlandse kas lijkt. Het is een ontzettend moderne kas met veel uitbreid mogelijk heden. Gaaf om te zien. Na een rondleiding gehad te hebben kon de bbq beginnen. Deze avond hebben we weer vele mensen gesproken en ons netwerk uitgebreid. Heel leuk om zoveel mensen te leren kennen in de korte periode die je hier zit.

De Zaterdag was een rustige dag. We hebben een beetje de reis voorbereid en in de avond weer je raad het al bier gedronken met ze alle. Vandaag is het dan zover straks stappen wij de bus in voor 20 uur. Om aan te komen in het prachtige natuur paradijs Bonito. Ik sluit de blog snel af wat ik moet nog het een en ander doen. Jullie  horen van mij.

Groetjes van Neliss